poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Przygoda z "I love Boo" MAC Edukacja



Witajcie!

Rok szkolny nadchodzi do nas wielkimi krokami, jest to okres gdzie większość nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczycieli języka angielskiego decyduje się na wybór odpowiednich materiałów oraz pomocy dydaktycznych.
U mnie jest bardzo podobnie, jest to dla mnie okres przygotowań do pracy oraz czas planowania zajęć na nowy rok przedszkolny.

W tym roku moje zajęcia językowe będę opierał na nowym kursie „I love Boo” wydawnictwa MAC Edukacja. Autorką nowego kursu jest Ewa Wodzicka-Dondziłło, która jest doświadczonym nauczycielem języka angielskiego oraz metodykiem językowych kursów dla dzieci.

Kurs „I love Boo” - to czteropoziomowy kurs dla dzieci, który wprowadza małych odkrywców w magiczny świat elfów. Dzieci razem z bohaterami kursu przeżywają niezwykłe przygody pozwalające poznać język angielski.

W roku szkolnym 2017/2018 wydawnictwo wraz z autorką przygotowało dwa poziomy kursu A dla dzieci 3-4 letnich oraz poziom B dla dzieci 5-6 letnich.
Natomiast w przyszłym roku szkolnym 2018/2019 ukażą się kolejne dwa poziomy A+ dla dzieci 4-letnich oraz B+ dla dzieci 6-letnich.

Autorka tworząc kurs wyznaczyła najważniejsze cele i wartości, które będą towarzyszyć nauczycielowi i dzieciom podczas korzystania z programu.

Cele w kursie „I love Boo”:
  • Wspieranie dzieci w różnych obszarach rozwoju: fizycznego, społecznego, emocjonalnego, poznawczego oraz komunikacyjnego.
  • Budowanie pozytywnej motywacji do nauki języka angielskiego.
  • Zaznajomienie dzieci ze słownictwem oraz podstawowymi wyrażeniami w języku angielskim.
  • Wypracowanie językowego fundamentu do dalszej nauki oraz osłuchanie z językiem angielskim.

I love Boo” opiera się na podejściu multisensorycznym, który stymuluje i wykorzystuje dosłownie wszystkie zmysły dziecka. Metoda multisensoryczna zapewnia „żywiołowość” zajęć, możliwość ruchu i aktywności, która tak potrzebna jest dzieciom w tym okresie. Opiera się na możliwości aktywnego reagowania na polecenia nauczyciela i czynnego udziału w zajęciach.

Stymulując zmysły, wykorzystujemy muzykę, dźwięki, obrazy, ruch, dajemy dzieciom możliwość reagowania na polecenia całym ciałem (zgodnie także z inną metodą – Total Physical Response). Znaczy to, że nauczyciel zamiast pytać ucznia „Powiedz mi, czy jesteś szczęśliwy?” prosi go, by podskoczył i klasnął, jeśli czuje się dziś szczęśliwy i zadowolony.

Podejście multisensoryczne nastawione jest na gry i zabawy związane ze zmysłami, polega na nauce opartej na aktywności, zaspokajając w ten sposób potrzebę ruchu i częstych zmian wykonywanych zadań. Rozwija także wyobraźnię dziecka i zachęca je do poznawania świata.

Bohaterami kursu jest przecudowny i pluszowy stworek „Boo”oraz rodzeństwo dwojga elfów – Max i Lilly. Wszyscy bohaterowie mieszkają w bajkowym lesie, w którym spotykają niezwykłe przygody.

Seria jest bogata w różnorodne pomoce dydaktyczne, które pomogą nam urozmaić zajęcia w przedszkolu.
Pakiet dla dziecka zawiera:



  • Karty pracy – mają formę bajkowej książki, co na 100% spodoba się dzieciom. Karty pracy mają na celu utrwalenie poznanego słownictwa i struktur oraz pobudzają wyobraźnię dziecka. Karty pracy zawierają również naklejki oraz prace plastyczne.



  • Wyprawka – zawiera 11 kart z elementami do wypychania, wycinania, składania oraz naklejki. Wyprawka jest skorelowana z kartami pracy, historyjkami oraz plakatami. W wyprawce znajdziemy świetną pomoc dydaktyczną, jaką jest szablon maskujący, (w poziomie B) który pozwala w ciekawy sposób utrwalić poznane słownictwo.




  • Minikarty to zestaw 30 minikart dla każdego dziecka, który zawiera kluczowe słownictwo z wybranych rozdziałów.




Pakiet dla nauczyciela zawiera:




  • Przewodnik metodyczny – zawiera szczegółowe scenariusze zajęć oraz wskazówki i inspirację na temat nauczania języka obcego. Przewodnik jest tak skonstruowany aby ułatwiał nauczycielowi pracę, zawiera miniplan zajęć (hasłowo rozpisany plan zajęć, który pozwala na szybkie sprawdzenie najważniejszych punktów zajęć) oraz opisy gestów w piosenkach i przykładowy zapis w dzienniku.

  • Karty obrazkowe - są to piękne ilustracje, które przedstawiają kluczowe słownictwo wprowadzane w kursie. Jak wiemy karty obrazkowe są niezawodnym elementem przy wprowadzaniu i utrwalaniu poznanego słownictwa. Wprzewodniku znajdziemy świetne pomysły na ich wykorzystanie.


  • Płyty CD – jest to zestaw dwóch płyt przeznaczonych na jeden poziom kursu. Płyty zawierają nagrania piosenek, historyjek, rymowanek, ćwiczeń i efektów dźwiękowych.
    Materiał muzyczny został podzielony na kilka sekcji:
    - Vocabulary Flash! - są to zabawy rytmiczno-słowne, które przeznaczone są do wprowadzenia i utrwalenia słownictwa.
    - Historyjki
    - Piosenki i wersje instrumentalne piosenek
    - Słownictwo dla nauczyciela


  • Plakaty i kukiełki – duże ilustracje, które pomagają nam powtarzać słownictwo. Stanowią również tło do odgrywania historyjek. Natomiast kukiełki pozwalają na inscenizowanie historyjek obrazkowych.




  • Pacynka Boo – puszysty stworek, który pomaga zainteresować dzieci językiem angielskim, wprowadzać i utrwalać słownictwo. Dzieci chętnie powtarzają słownictwo po puszystym przyjacielu. Jak tylko przyniosłem tego puchatego stworka do grupy 4-latków to był istny szał, każde dziecko koniecznie chciało go chociaż przez chwilkę potrzymać. :)


  • Kostka edukacyjna – ta pomoc, jak dla mnie to strzał w 10! Kostka zawiera przezroczyste kieszonki, w którym można umieszczać obrazki (minikarty), oraz elementy wyprawki, które stanowią składowe pakietu dla dziecka.
    Zajęcia z kostką łączą zabawę ruchową i możliwość zaangażowania dużej grupy dzieci.



Struktura rodziałów w „I love Boo”
Poziom A
Poziom B
  • Peek-a-boo! (Witamy się, poznajemy bohaterów kursu oraz wprowadzenie nazw kolorów)
  • Friut salad! (Owoce, jedzenie, kolory)
  • Day and night (Dzień i noc, przeciwieństwa)
  • Happy birthday! (Urodziny, zabawki, liczby)
  • The magic wand (Ubrania, bal kostiumowy)
  • Mirror, mirror! (Moja twarz, kolory)
  • Animal's homes (Zwierzęta i ich domy, czynności, kolory)
  • Mummy, daddy, you and me (Rodzina, dom, akcesoria)
  • Sekcja „Revision pages”
  • Season projects
  • Festivals (Christmas, carnival)
  • What colour is your nose? (Witamy się i żegnamy, kolory, części twarzy)
  • Dee-doo-damm! (Jedzenie, kolory)
  • What's the weather like? (Pogoda, akcesoria)
  • Magic, magic, 1,2,3! (Zabawki, kolory, liczby)
  • Max is cold! (Ubrania, pogoda, liczby)
  • Clap,Clap, Pat, Pat! (Części ciała, małe/duże, zwierzęta)
  • Clean or dirty? (Zwierzęta na wsi, części ciała, czynności, liczby)
  • Say cheese! (Rodzina, przyroda)
  • Sekcja „Revision pages”
  • Season projects
  • Festivals (Christmas, Easter)

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania pomocy dydaktycznych w kursie „I love Boo” to zapraszam Was do przeczytania mojego artykułu w magazynie „Z klasą” na temat Kreatywnego nauczania z „I love Boo”.




Mam nadzieję, że również Wam spodoba się "Boo" i jego przygody z językiem. ;)

Czego mogę być pewien pracy z tym kursem? Że dzieciaki pokochają przesympatycznego stworka oraz polubią zabawy z kostką. 



6 komentarzy:

  1. Dziękuję za ten obszerny artykuł. Od pewnego czasu zastanawiam się czy zamówić kurs I love Boo. Pracuję z dziećmi w wieku 3-6 lat, dotychczas bez podręcznika ale ten mnie zaciekawił. Myślę, że świetnie się sprawdzi jako dodatkowa pomoc i nowe pomysły na ciekawe zajęcia. Dziękuję,przekonałeś mnie! zamawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że spodobał się Tobie mój wpis. :) Jestem również przekonany, że "I love Boo" sprawdzi się świetnie! :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny artykuł. W tym roku pracuję "I love Boo" A z młodszymi dziećmi. Szkoda tylko, że małe karty obrazkowe do kostki nie są dostępne w pakiecie dla N.

    OdpowiedzUsuń
  3. A są materiały dla nauczyciela w wersji angielskiej? Tak, żeby native speaker mógł korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że uczeń w swojej wyprawce nie ma CD z piosenkami...trochę bez sensu, że dziecko nie może ćwiczyć w domu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń